Doba čtení: 3 minuty
Na první pohled hláška z fitka. Úplně vidím nabušeného borca, co úpí pod činkou a druhý nad ním stojí, povzbuzuje a je připraven ho zachránit, kdyby ho ta nálož zavalila. Páč když jedete objemy, nakládáte si více, než obvykle.
Minulý týden jsem byl v podobné situaci v terénu se svěřenými obchodníky.
Nutno poznamenat, že to pro mě byl vítaný odklon od každoročního lednového zvyšování cen. Tato firma si dala za úkol zvýšit podíl na trhu, takže „Hej, jedeme objemy!“ A akvizice. Ale o těch někdy příště.
Co dělat, aby vás to nezavalilo?
První jsme si udělali společný krátký workshop, abychom si ujasnili cíle a strategie. Taková malá příprava, která nám odpověděla na základní otázky:
Práce v terénu je pak radostí.
Před jednáním chci znát, s jakým cílem a taktikou tam obchodník jde. (Spolupracuji s nimi dost dlouho, aby věděli, že odpověď „uvidím“ případně varianta „jdu to zkusit“ je pro mě něco jako zamávat býkovi červeným hadrem před očima. Zkouší se gatě v kabince, ne obchod.)
Pak už jen sledovat ten krásný koncert, kdy si obě strany říkají, kam můžeme posunout spolupráci. Požadavky střídají protihodnoty, rodí se dohoda.
Zpětná vazba po jednání, rozvojový cíl na další schůzku a jedeme dál.
Je to fajn když jedete objemy a nenecháte se zavalit.
Za pár týdnů jsou z vás nabušení borci 😉
PS: Chcete se inspirovat, jak takové vyjednávání vypadá? Tak tenhle a spoustu dalších vyzkoušených postupů jsem sepsal do knihy „Přestaň prodávat!“